Never judge a book by its cover.

Ni har säkert hörd ordspråket, döm inte någon fören du själv har gått i dens skor.
Vissa tar åt sig av det och lär sig, men vissa tar det som ett skämt och skrattar. Nu kommer jag bara att prata för mig själv och inte för någon annan. Så allt jag skriver är mina åsikter inget mer.
Jag tycker inte att man ska döma någon över hur den ser ut. Har ni aldrig tänkt på att utseendet kan luras? En snygg tjej kan vara den sorts tjej som är seriös och vill något med sitt liv, men en mindre snygg tjej kan vara den oseriösa?
Det behöver inte betyda att det är så, självklart inte.
Men här kommer lite privata tankar, jag trodde seriöst att de flesta killarn avar ute efter något seriöst, visst jag vet att vi fortfarande är jätteunga och vi vill prova runt, men när det väl kommer till målet då?
Vill en kille ha en tjej som han kan lita på, en tjej som gillar att sitta med sin familj och titta på film, en tjej som gillar att laga mat och ta hand om  hushållet.
Eller vill han ha en tjej, som går ut  med allt och alla, och han vet inte ens om det. En tjej som hellre festar och kan ingenting vad gäller hushåll?
När en tjej gillar att sitta hemma med familjen och ta hand om hushållet, så kan man se sin framtid. Man kan se sig själv i den situationen och det är allt man egentligen lever för.
Det är vad jag tycker. Jag tycker att man lever för att hitta någon att dela resten av sitt lev med, att vara med någon som man skapar nya liv med. Man lever för det man har gjort.
Om du hittar ett bra jobb så gör du ju allt för att hålla kvar det. Och när du väl gifter dig gör du allt för att det ska hålla. När du får barn gör du allt för att se dem lyckliga, friska och lyckas i livet. För allt man har åstadkommit betyder ingenting när man ser hur ens barn har lyckats.
En dag kommer det en kille/tjej som får en att tänka annorlunda. Om en kille är lite oseriös kommer han lära känna en tjej som har en sån utstrålning och en så fin personlighet som gör att han tänker, ska jag verkligen sabba min chans med henne? Hon är en tjej man kan tänka sig ha i framtiden, man ser att hon är seriös och inte håller på med andra vid sidan om. Dem kommer tänka efter, och det tänkandet kommer att ändra dem. Den dagen når oss alla. Antingen så är man tjejen som har ändrat en killes tänkande utan att ha behövt göra något eller så är man tjejen som ändras.
Jag är skit stolt över att vara den jag är. Jag är stolt över att jag är den slags tjejen som gillar att vara hemma och umgås med min familj, som jag har otroligt bra kontakt med. Jag älskar att lära mig laga mat och baka och jag städar nästan hela tiden.
När jag gör allt det känner jag mig vuxen och mogen, jag kan se mig själv i framtiden med en man som älskar mig och som gifte sig med mig just för att jag är en sån tjej. Vilket är ett tecken på att man är trogen till sin familj, och att man tar hand om sina barn som man tar hand om sina ögon. För så känslig är man när det gäller barn. Det spelar ingen roll hur gamla dem är, om dem är spädbarn eller 30 år gamla, dem komemr alltid att vara små i ens ögon, och hur mycket dem än sårar en så älskar man den mer än sig själv.
Jag lever för det. För att få barn i framtiden med mannen jag älskar, och inte vem som helst.
Mina föräldrar är guldvärda och jag kan inte tacka dem nog för att ha uppfostrat mig till den jag är. Tacken dem får är att se sina barnbarn precis som deras egan barn var, dem komemr få uppleva samma sak igen. Jag kommer göra allt för att lära mina barn det mina föräldrar har lärt mig.
Hur gammal jag än är så är jag alltid mammas och pappas prinsessa, och storebrors lillasyster.
Jag lever för er och min framtida familj. Tills sista andetaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0