Farfar..

Jag hade en skoluppgift som gick ut på att hitta en bild och skriva vad man känner samt tänker när man ser bilden.
Jag hittade en bild där en dotter håller sin döende far i handen, så jag kom att tänka på min farfar som gick bort för drygt 7 år sedan.
Såhär känner jag:

Trots att vi inte är med varandra

Så känns det som att du är med oss alla andra.

Du är vår ängel från ovan

som givit oss den gåvan

 

Att älska till livets slut

Med kärleken bunden som en knut

Du lärde oss att leva livet

Det var nog det största klivet

 

Tiden har gått så fort

Trots att vi inte fått allt gjort

Så finns du alltid kvar i våra hjärtan

Bortsett från all den smärtan

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0