Har en känsla av att det kommer bli ett långt inlägg..

Jag vet att läsare oftast gillar att kolla bilder och läsa korta inlägg.
Speciellt att ha någonting att snacka om.
Men nu ska ni få se en del av min syn på livet..
Jag är en person som försöker ha leendet uppe i alla väder, och en nära vän sa till mig en gång jag har märkt att hur du än är, om du är sut, glad, ledsen arg så har du ett leende?
Jag har inget direkt svar till det men när jag är sur så får jag någon konstig min där jag lyfter mitt ena ögonbryn och typ hånflinar. Vissa har sakt att de inte gillar det för det lite skrämmande att se en människa som e pissed off som ler.
Samma sak när jag är ledsen, det mmest positiva med mig är att alla kan få mig att skratta när som helst.
Man brukar säga: Behandla andra, som du själv vill bli behandlad.
Just därför går jag runt med ett leende nästan hela tiden, för om någon är ledsen vill jag sprida positiv energi samtidigt som jag vill få den människan att le men även tröstar den i samma sekund!
Så vill jag bli behandlad därför fösöker jag behandla andra så.
Jag kommer hoppa runt lite i det här inlägget, så nu när ni vet en liten del av mig ska ni få veta en annan.
Jag är även en tjej som faller för lätt! Det måste jag lära mig at kontrollera, för det är inte bra!
Men lika snabbt som jag faller för en person kan jag tappa känslor, jag kan komma över någon otroligt fort och det gillar jag.
Jag är en tjej som är 16 år, jag ska fylla 17 i februari och jag är oskuld.
Många i min ålder har tappat sin oskuld och tycker att jag är efter och lite barnslig för att jag inte har gjort det!
Men för mig är oskulden en av de viktigaste momenten i mitt liv, det är någonting jag inte vill ångra.
Därför kan inte jag lova att jag kommer vara det tills jag gifter mig för bara Gud vet vad som händer imorgon. Däremot kan jaglova att göra mitt bästa för att hålla det så.
Jag dömmer ingen innan jag lärt känna personen och därför kan inte jag säga att de flesta gör det för att ha kul, men det finns de som gär det och det vet alla här.
Och sen när de väl får könssjukdom eller blir gravida blir de förvånade?
När jag är gift där jag förhoppningsvis förlorar min oskuld till människan jag älskar från botten av mitt hjärta, människan som ska dela resten av sitt liv med mig så kommer jag inte att bli förvånad om jag blir gravid för det är en stor del av ett äktenskap.
Det handlar inte bara om att två personer älskar varandra mycket. Det handlar om att förstå varandra och känna varandra in och ut. Ett äktenskap där ni skapar ett liv och hämtar det lilla miraklet till världen. Den kärleken är delad och gemensam , då är det inte bara två som älskar varandra, det blir gemensam kärlek där barnet håller ihop de och glöden som kan försvinna mekkan par blir ännu starkare och väcker  känslorna igen när barnet har kommit.
Jag tycker att jag är för ung för att veta vad kärlek är men det här är min synvinkel just nu,
Jag vet inte den kanske ändras om ett par år!
Men så  känner jag och ingen kan ändra på det just den här tidpunkten, just den här platsen.
Kärlek/ Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0